Post Formats

Реєстрація в ORCID

 

  1. Вхід в систему

Адреса входу: https://orcid.org/

Зайдіть в розділ "для дослідників" і натисніть посилання "Register for an ORCID ID".

 

 

 

Оберіть мову інтерфейсу. Панель вибору мови знаходиться в правому верхньому куті екрану.

2.             Реєстрація в системі

Заповніть поля реєстраційної форми, що відкрилася. Ім'я та прізвище вводяться латиницею.

Поля для заповнення:

  • First name (Ім’я)
  • Last name (Прізвище)
  • Primary email (Основна адреса електронної пошти)
  • Additional email (Додаткова адреса електронної пошти)
  • Add another email (Додати адресу електронної пошти)
  • Create an ORCID password (Створити пароль ORCID)
  • Confirm ORCID password (Підтвердити пароль ORCID).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановіть настройки приватності:

 

  • Everyone (Загальнодоступний) інформація буде доступною всім відвідувачам сайту ORCID
  • Trusted parties (Обмежений): інформація буде доступною тільки вказаним Вами користувачам
  • Only me (Особистий) інформація буде доступною тільки Вам.

 

Докладніше про налаштування приватності в ORCID (https://support.orcid.org/hc/en-us/articles/360006894494)

 

 

Notification settings (Налаштування повідомлень)

 

ORCID sends email notifications about items related to your account, security, and privacy, including requests from ORCID member organizations for permission to update your record, and changes made to your record by those organizations. (ORCID надсилає електронною поштою повідомлення про елементи, що стосуються Вашого облікового запису, безпеки та конфіденційності, включаючи запити організацій-членів ORCID про дозвіл на оновлення Вашого запису та зміни, внесені до Вашого запису цими організаціями).

You can also choose to receive emails from us about new features and tips for making the most of your ORCID record. (Вы також можете отримувати електронною поштою від нас інформацію про нові функції та поради щодо максимально ефективного використання Вашого запису ORCID).

Please send me quarterly emails about new ORCID features and tips (будь ласка, надсилайте мені щоквартальні електронні листи про нові функції та поради ORCID)

Щоб отримувати ці електронні листи, вам також потрібно підтвердити свою основну адресу електронної пошти.

 

After you've registered, you can change your notification settings at any time in the account settings section of your ORCID record. (Після реєстрації ви можете будь-коли змінити налаштування сповіщень у розділі налаштувань облікового запису ORCID).

 

Заповнивши поля форми, натисніть кнопку "Register" (Зареєструватися). Після цього Вам буде присвоєно ваш особистий ORCID iD, і Ви перейдете на сторінку свого профілю в ORCID.

 

Ваш номер ORCID знаходиться в лівій панелі, під Вашим ім'ям.

 

Система може попросити Вас підтвердити або спростувати свою причетність до облікового запису ORCID з такими ж ім'ям і прізвищем.

Потім Ви отримаєте листа від сервісної служби ORCID:

 

 

Дотримуйтеся інструкцій у листі. Клікнувши на посилання для підтвердження реєстрації, Ви перейдете на сторінку свого профілю в ORCID.

 

 

  1. Редагування персональних даних

 

У вкладці «For Researchers», розташованій у верхній частині екрану, оберіть»Account settings". Тут Ви зможете змінювати налаштування свого профілю: наприклад, заблокувати його, додати або змінити адресу електронної пошти, змінити пароль і т. д.

 

 

Обравши вкладинку "My ORCID record", яка знаходиться ліворуч від "Account settings", Ви зможете оновити персональну інформацію, додати відомості про освіту, місце роботи та інше.

 

У вікні, що відкрилося, Ви можете відредагувати або додати наступну інформацію:

  • Biography (Біографія. Короткий опис Вашої професійної кар'єри)
  • Employment (Місце роботи)
  • Education and qualifications (Освіта та кваліфікація)
  • Invited positions and distinctions (Почесні звання та відзнаки)
  • Membership and service (Членство в різних суспільствах і діяльність)
  • Funding (Фінансування, отримані гранти)
  • Works (Опубліковані роботи)

 

У стовпчику ліворуч під особистим номером ORCID ID можна вказати наступну інформацію

  • Also known as (Інші імена, які Ви використовуєте. Наприклад, з дівочим прізвищем)
  • Country (Країна, в якій Ви працюєте)
  • Keywords (ключові слова, що описують Вашу наукову діяльність)
  • Website (Короткий опис і URL. Можна додати кілька посилань на вебсайти: особистий вебсайт, сайт організації, сторінку в Wikipedia або посилання на профілі в соціальних мережах Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn та ін.)
  • Other IDs (Інші ID, наприклад Scopus Author ID або ResearcherID. З'являться автоматично після додавання публікацій з відповідних баз даних)

 

Для низки полів Ви можете вказати рівень приватності.

 

Після внесення змін в потрібні поля натисніть кнопку "Save changes" (Зберегти зміни).

 

Докладніше про редагування персональних даних на сайті ORCID

https://support.orcid.org/hc/en-us/articles/360006896894-Getting-started-with-your-ORCID-record

 

Редагування списку публікацій

У вкладці "For Researchers" відкрийте "My ORCID record". Для додавання, редагування, видалення публікацій зі списку робіт і зміни їх рівня приватності натисніть "Add works" в рядку "Works". Ви можете додати публікації вручну або імпортувати одним із запропонованих способів. Зі списку, що випадає, оберіть помічника з пошуку і посилань, імпорт у форматі BibTeX, або додавання шляхом внесення відповідних відомостей.

 

При виборі пункту "Search and link" Ви можете додати роботи в свій запис ORCID за допомогою майстра пошуку і посилання. ORCID співпрацює з багатьма організаціями, щоб спростити створення Вашого профілю ORCID та імпортувати інформацію про Ваші публікації з реєстрів даних організацій. Для початку імпорту оберіть один з помічників імпорту.

 

На сьогодні підтримуються наступні помічники пошуку і посилань:

 

  • Australian Research Data Commons(ARDC) (https://researchdata.edu.au/): дозволяє імпортувати дані з колекції ARDC. Рекомендується для дослідників в Австралії.
  • BASE (Bielefeld Academic Search Engine) (https://www.base-search.net/): дозволяє запитувати і імпортувати роботи з Bielefeld Academic Search Engine. Щоб використовувати, Ви повинні спочатку створити обліковий запис Користувача BASE. Рекомендується для авторів публікацій відкритого доступу.
  • CrossRef Metadata Search (https://www.crossref.org/labs/crossref-metadata-search/): Пошук метаданих CrossRef дозволяє шукати і додавати роботи за назвою або DOI. Після того як Ви авторизували з'єднання і увійшли в ORCID, результати пошуку CrossRef включають кнопку для додавання творів у Ваш запис ORCID.
  • DataCite (https://datacite.org/): DataCite дозволяє знаходити набори даних досліджень, зображення та інші роботи. Рекомендується для пошуку робіт, відмінних від статей, а також робіт, які можна знайти в DOI.
  • Europe PubMed Central (http://europepmc.org/): Європа PubMed Central дозволяє імпортувати твори з бази даних Europe PubMed, яка включає в себе всі статті, проіндексовані PubMed Central. Рекомендується для додавання статей і патентів медичного та біологічного профілю.
  • ISNI2ORCID (https://www.easycounter.com/report/isni2orcid.labs.orcid-eu.org): дозволяє зв'язати записи ORCID і ISNI в розділі «Other IDs» і може використовуватися для імпорту книг, пов'язаних з Вашим ISNI. Рекомендується для додавання книг.
  • KoreaMed (https://www.koreamed.org/): дозволяє Вам пов'язати статті з KoreaMed з Вашим записом ORCID. Рекомендується для дослідників, які публікують роботи в корейських або англомовних корейських журналах.
  • MLA International Bibliography (https://mlabib.mla.hcommons.org/): Міжнародна бібліографія MLA дозволяє користувачам імпортувати книги та статті з бази даних асоціації сучасної мови. Рекомендується для додавання робіт до профіля.
  • Redalyc (https://www.redalyc.org/): Redalyc дозволяє імпортувати метадані з індексу Redalyc відкритих рецензованих журналів. Рекомендується для дослідників, які опублікували статті іспанською або португальською мовами.
  • ResearcherID (https://publons.com/about/home/): Використовуйте цей інструмент, щоб зв'язати Ваш обліковий запис ResearcherID і дані з неї з Вашим записом ORCID в розділі "Other IDs", а також для відправки біографічної та робочої інформації між ORCID і ResearcherID. Рекомендується додати статті, включені в базу Web of Science, до Вашого запису ORCID.
  • Scopus – Elsevier (https://www.elsevier.com/solutions/scopus): використовуйте, щоб додати свій ідентифікатор автора Scopus в розділ "Other IDs" свого профілю і імпортувати роботи, пов'язані з вашим ідентифікатором Scopus Author; див Manage My [Scopus] Author Profile (https://blog.scopus.com/file/1981) для отримання додаткової інформації. Рекомендується додати статті, включені в базу Scopus, до Вашого запису ORCID. Щоб пов'язати свій ORCID з профілями Web of Science (ResearcherID) і Scopus необхідно в даному списку вибрати пункт Researcher ID (профіль Web of Science), Scopus Elsevir або іншу базу, якою Ви плануєте здійснити пошук.

 

 

 

Потім відкривається нова вкладинка, в якій необхідно дозволити доступ до Вашого запису ORCID, після чого Ви потрапите на сайт учасника, щоб вибрати роботи для додавання в Ваш запис ORCID. Відповідна організація буде вказана як джерело даних у Вашому записі.

 

 

 

У разі, якщо ви вибирали базу ResearcherID, з'явиться відповідне вікно, де необхідно ввести свій логін і пароль.

 

 

Якщо Ваші облікові записи в ORCID і ResearcherID ще не пов'язані, то з'явиться вікно з пропозицією зробити це.

У разі, якщо Ви обрали базу Scopus – Elsevier, з'явиться вікно, де слід ввести різні варіації написання імені та прізвища для забезпечення повноти пошуку.

 

 

Далі необхідно здійснити пошук за обраною Вами базою даних, і Ви зможете прив'язати свої роботи. Для додавання Ваших публікацій просто клацніть на назву роботи в лівій частині вікна. Таким чином публікації перемістяться в список робіт вашого профілю ORCID. Після цього натисніть кнопку "Save changes" (Зберегти зміни). Після вказівки електронної пошти буде потрібно підтвердження Вашої згоди на імпорт публікацій і додавання ScopusID в профіль ORCID.

Перш ніж додати свою публікацію вручну, переконайтеся, що її немає в Scopus і Web of Science. Якщо робота є хоча б в одній з цих баз, імпортуйте свої публікації способом, описаним вище (вкладка «Add works», пункт «Search & link»).

 

Щоб додати роботу вручну виберіть позицію "Add manually".

 

 

Потім необхідно заповнити форму і натиснути «Save».

 

Ви можете імпортувати статті зі свого профілю в Google Scholar у форматі BibTeX. Підготуйте файл для завантаження в ORCID наступним чином. Зайдіть в особистий профіль Google Scholar. У переліку Ваших публікацій відзначте ті, які необхідно завантажити в ORCID. У вкладці "експорт" в випадаючому списку виберіть перший пункт "BibTeX". Якщо ваш браузер не підтримує автоматичне завантаження, отриманий файл збережіть за допомогою поєднання клавіш "Ctrl + S". Перейдіть до профілю ORCID. У вкладці "For Researchers" відкрийте "My ORCID record". Далі натисніть "Add works" в рядку "Works". Зі списку оберіть "Import BibTeX". Виберіть "Choose file" і вкажіть шлях до попередньо завантаженого файлу.

 

 

Окремі публікації в списку можна видалити перед збереженням або після за допомогою значка кошика, зображеного поруч з назвою статті. Натисніть "Save all" для збереження отриманого результату.

 

 

  1. Використання ідентифікатора ORCID

 

Додавайте інформацію про Ваш ідентифікатор ORCID при відправці публікацій, подачі документів на гранти і в інших дослідницьких процесах.


GOOGLE SCHOLAR – РЕЄСТРАЦІЯ ВЧЕНОГО

 

Google Scholar – пошукова система, яка індексує повні тексти наукових публікацій всіх форматів і дисциплін. Google Scholar включає статті, які опубліковані в журналах, статті, які зберігаються в репозитаріях або знаходяться на сайтах наукових журналів, особистих сторінках вчених.

 

Для того, щоб зареєструватися в базі Google Scholar, необхідно перш створити аккаунт Google. Вам запропонують ввести деякі особисті дані, створити електронну пошту *gmail.com.

 

Після реєстрації переходимо на головну сторінку пошуковика Google і натискаємо у верхньому правому куті кнопку «Увійти». У новому вікні вводимо вказану нами адресу поштової скриньки і пароль.

 

 

РЕЄСТРАЦІЯ В GOOGLE SCHOLAR

 

Після авторизації в акаунті Google потрібно перейти на сайт Google Scholar і натиснути «Мої цитати».

 

 

 

Необхідно пройти кілька кроків реєстрації.

 

Увага (!) – в поле "email" необхідно ввести не ваш особистий поштову скриньку, але закладу, в якому ви працюєте.

 

Для того, щоб дізнатися або отримати email від вашого закладу, необхідно звернутися у відповідну інформаційну службу або відділ. Можна також скласти рапорт з проханням надати електронні поштові скриньки на офіційному домені закладу одному або кільком співробітникам.

 

 

Google Scholar здійснить пошуковий запит на основі вашого прізвища, імені та по батькові і запропонує вказати або спростувати авторство деяких статей, які вже проіндексовані. Ви можете пропустити цей крок, якщо не є автором знайдених статей.

 

 

Обираєте – оновлювати чи ні список статей у вашому профілі і переходите далі.

 

 

Після створення профілю потрібно активувати його. Для цього потрібно перейти за посиланням, яке буде відправлене на вказаний Вами email. Тут ви можете додавати статті, ознайомитися зі статистикою цитування.

 

 

ДОДАВАННЯ СТАТЕЙ В GOOGLE SCHOLAR

 

Після реєстрації в Google Scholar і знайомства з основними можливостями даного сервісу, необхідно перейти до додавання статей.

 

Ми вкрай не рекомендуємо залишати вашу сторінку в Google Scholar оформленої не до кінця або незаповненої статтями!

 

В цілому вам належить зробити два основних види роботи:

 

  1. Перевірити ще раз кожну друковану роботу (стежте, щоб назва вашої статті була не великими літерами; перевірити наявність року, сторінок, видавництва та міста для книг і збірок тез; перевірити правильність назви журналу (в Google Scholar доцільно використовувати його повну (не скорочену) назву, том, випуск, сторінки);
  2. Об'єднати в синоніми вже створені джерела.

 

Щоб додати статтю, на головній сторінці вашого профілю потрібно натиснути кнопку "+ Додати".

 

 

Пошукова система запропонує вказати або спростувати авторство вже індексованих статей. Швидше за все, це будуть ваші однофамільці, тому можна відразу перейти до «додавання статті вручну».

 

 

Обираєте тип публікації, вводите інформацію. Деякі поля (на ваш розсуд) можна заповнити латиницею, щоб полегшити пошук вашої наукової інформації для зарубіжних колег.

 

 

Стаття успішно додана у профіль. Оцінка і визначення дат і числа цитувань автоматично виконується комп'ютерною програмою. Тут ви можете змінити, видалити або експортувати статтю.

 

Видалені статті можна подивитися в кошику. Для цього на сторінці основного профілю потрібно натиснути «ще» і вибрати «кошик».

 

 

СТАТТІ В ПОШУКОВІЙ ВИДАЧІ GOOGLE SCHOLAR

 

Від точності пошукового запиту буде залежати кількість знайдених статей. Чим точніше запит, тим менша кількість знайденої інформації і навпаки.

 

Якщо ви введете точну назву вашої наукової статті в Google Scholar, то отримаєте схожий результат:

 

 

В результаті пошуку формується список, в якому джерела (статті, книги, дисертації) розташовані за частотою і актуальністю цитування. Пошукова система Google Scholar показує користувачеві назву, фрагмент тексту і гіперпосилання на документ.

 

Посилання на безкоштовні повні тексти публікацій мають значок [PDF]. Google Scholar містить відомості не тільки про онлайнові, але і про друковані статті. У списку результатів пошуку онлайнові статті мають значок [Citation].

 

Ви можете натиснути "цитується" і отримати відомості про те, скільки і які саме документи посилаються на конкретну публікацію в базі даних. У списку результатів може бути кілька посилань на матеріали, які відносяться до однієї і тієї ж статті.

 

 

Статті, в яких процитована ваша стаття…

 

 

Якщо ви хочете послатися на статтю іншого автора, то необхідно натиснути «цитувати». Вам буде запропонований один з вітчизняних і зарубіжних стандартів оформлення посилання, а також система обробки бібліографічних списків.

 

 

Об'єднані цитування в списку ваших статей виглядають наступним чином:

 

 

Якщо ви натиснете на "*", можна буде побачити всі варіанти цитувань.

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

Ми рекомендуємо періодично (раз на півроку-рік) відвідувати вашу сторінку в Google Scholar і коригувати записи, які пошукова система вносить самостійно.

 

Пам'ятайте: Google – найпотужніша пошукова система у світі, яка інтенсивно розвиває сектор пошуку наукової інформації. Багато наукометричних баз даних, міжнародних фондів, що здійснюють фінансування грантів для вчених і користуються нею для оцінки Вашої наукової діяльності.

 

ПРОФІЛЬ І СТАТИСТИКА В GOOGLE SCHOLAR

 

Після реєстрації в Google Scholar ви можете перейти і ознайомитися зі статистикою Вашого профілю.

 

Розглянемо докладніше один з таких профілів, починаючи з написання ПІБ.

 

Увага (!)

 

Для вітчизняних дослідників через особливості транскрипції прізвищ і назв журналів величина h-індексу зазвичай буває занижена.

 

У зв'язку з цим ми рекомендуємо використовувати тільки одне написання вашого прізвища та імені, дублювати або повністю замінювати кириличний варіант латинським.

 

 

Важливим інформаційним блоком на сторінці Вашого профілю є індекси цитування.

 

Статистика цитування – загальна кількість посилань на всі публікації. У другому стовпці вказано значення для нових цитат (не більше ніж 5-річної давності).

 

h-індекс – максимальна кількість h, при якому h публікацій має принаймні h цитувань. У другому стовпці вказана "остання" версія показника, що представляє собою максимальну кількість h, при якому h публікацій має принаймні h нових цитувань за останні кілька років (5).

 

i10-Індекс – кількість публікацій, які цитувалися не менше 10 разів. У другому стовпці вказана "остання" версія показника, що представляє собою кількість публікацій, які отримали принаймні 10 нових цитувань за останні кілька років (5).

 

Кількість отриманих посилань по роках:

 

У правому стовпчику ви знайдете інформацію про всіх Ваших співавторів, які зареєстровані в Google Scholar і індексуються системою. Щоб детальніше ознайомитися, натисніть "Змінити".

 

 

 Ви побачите усіх співавторів:

 

 

В основній інформації профілю буде зазначена вами сфера спеціалізації. На її основі ви можете швидко здійснити пошук і знайти зарубіжних колег.

 

 

Сторінка з Вашими успішними зарубіжними колегами виглядає наступним чином. Ви можете безперешкодно перейти на сторінку будь-якого з них для більш детального знайомства.

 

 

 

Так, наприклад, виглядає профіль вельми цитованого вченого в області біології Девіда Вілліса.

 

 

Варто відзначити, що висока статистика цитування ґрунтується не тільки на якості та актуальності наукових праць, а й на активності дослідника в сучасному медійному просторі.

 

 

Оригінал статті на сайті Open Science in Ukraine переглянути тут, тут і тут.


Шановні колеги, в даному матеріалі ми розповімо про те, як подати заявку на включення вашого наукового журналу в базу Web of Science.

 

КРИТЕРІЇ

 

Перед подачею заявки обов'язково переконайтеся, що ваш журнал відповідає всім критеріям відбору в WOS. Якщо журнал не буде відповідати базовим вимогам, його відразу ж відхилять на етапі первинного сортування.

РЕЄСТРАЦІЯ НА ПОРТАЛІ ВИДАВЦІВ WOS

 

Далі потрібно зареєструватися на порталі видавця WOS (Web of Science Publisher Portal) (https://clarivate.com/webofsciencegroup/support/wospublisherportal/). Якщо хтось від вашої організації вже там зареєструвався, то потрібно запросити логін-пароль або домовитися про доступ. У будь-якому випадку перед початком реєстрації цей момент краще заздалегідь з'ясувати.

 

Процес реєстрації складається з двох етапів.

 

  1. Створюється призначений для користувача аккаунт на сайті https://clarivate.com. якщо у Вас вже є аккаунт в Master Journal List або Publons або endNote, то можна використовувати ту ж електронну пошту і пароль. Але при цьому важливо, щоб електронна пошта була пов'язана з видавцем (це повинна бути корпоративна пошта на домені видавця), оскільки вона потім буде використовуватися для підтвердження Вашого зв'язку з видавцем.

 

  1. Запитується доступ до порталу видавців Web of Science.

 

Тут важливо відзначити, що доступ до порталу видавців поширюється на всі журнали видавця, але не видається окремому редактору для окремого журналу. Ми також настійно рекомендуємо відразу ознайомитися з поясненнями на офіційному сайті Clarivate (https://clarivate.com/webofsciencegroup/support/web-of-science-publisher-portal-newusers/)

 

Пояснення такі:

 

Щоб запросити доступ до порталу видавця, вам необхідно надіслати форму запиту доступу до порталу видавця. У формі Вам буде запропоновано вказати свої контактні дані, а також назву видавця, фізичну адресу, номер телефону та веб-сайт. Вам також потрібно буде вказати назву посади та короткий опис вашої ролі у роботі запитаного видавця. Надана інформація буде використовуватися для перевірки вашого облікового запису та прив'язки вашого облікового запису до видавця. Мета процесу перевірки облікового запису – гарантувати, що тільки уповноважені представники видавців можуть відправляти і переглядати статус журналів. Запити на доступ не повинні надсилатися окремими редакторами журналів, членами редакційної колегії або членами дослідницької спільноти. Будь ласка, використовуйте адресу електронної пошти видавничої організації. Запити, надіслані за допомогою альтернативних або загальних адрес електронної пошти (наприклад, @gmail.com, @yahoo.com, @hotmail.com), оброблятися не будуть. Тільки видавцям журналів буде надано доступ до порталу видавців, і тому тільки видавці журналів можуть надсилати запити на оцінку. Реєструючись для облікового запису на порталі видавця, ви підтверджуєте, що маєте право відправляти журнали в Web of Science для оцінки від імені видавця журналу. Зверніть увагу, що ваш запит на доступ може бути відхилений, якщо ми не зможемо підтвердити вашу особистість і зв'язок з видавцем за допомогою інформації, представленої у формі запиту доступу. Після того, як ви заповните та надішлете форму запиту на доступ, наша команда розгляне інформацію та зв'яжеться з вами для задоволення запиту приблизно протягом чотирьох тижнів.

 

Подати заявку на доступ до порталу видавців WOS можна за цим посиланням (https://support.clarivate.com/ScientificandAcademicResearch/s/publisher-portal-access-request?language=en_US). Також про всяк випадок в ознайомлювальних цілях докладаємо скрін повної форми цієї заявки.

Якщо ваш запит задовольнять, на вказаний у формі email Ви отримаєте доступ до порталу видавців WOS, який буде складатися з логіна (Ваш email) і пароля. Далі переходимо за посиланням в листі і авторизуємося.

ПОДАЄМО ЗАЯВКУ НА ВКЛЮЧЕННЯ ЖУРНАЛУ В БАЗУ WOS

 

Отже, ми на порталі видавця. Відразу бачимо список журналів, які подавалися на включення (заголовок журналу + ISSN + eISSN), бачимо дату подання, а також статус заявки (Under Evaluation — проходить оцінку, Rejected — відхилений, Accepted — прийнятий). Для подання журналу натискаємо синю кнопку праворуч + Submit Journal. На скрині нижче все зрозуміло

Процес подання розбитий на 6 кроків, кожен з яких передбачає подання значущої інформації про науковий журнал.

 

Крок 1. ПЕРЕВІРКА ISSN

 

Тут потрібно вводити тільки друкований і електронний ISSN журналу. Далі відбувається перевірка ISSN вашого журналу на предмет приналежності до Вашого видавництва. Важливо відзначити, що на наступному кроці вже не можна змінити ці дані, тому будьте уважні.

Якщо перевірка на відповідність була провалена, Ви отримаєте такий результат і не зможете перейти до наступного кроку

В цьому випадку потрібно звертатися в службу підтримки, пояснювати ситуацію і надавати скріншоти, що підтверджують приналежність журналу. Процес може зайняти від декількох днів до місяця.

 

Крок 2. МОВИ ПУБЛІКАЦІЇ

 

Вказуємо мови, якими публікується повний текст статей у Вашому журналі. Всього можна вибрати дві мови – основну і додаткову. Також потрібно вказати, які елементи публікацій в журналі представлені англійською мовою або транслітом: заголовок статті, ПІБ і контакти авторів, бібліографічні списки (references), ключові слова, анотації.

Важливо зазначити, що використання англійської мови як основної мови публікації, а також маркування YES для всіх елементів публікації значно підвищують шанси на успішне включення наукового журналу в базу WOS.

 

Крок 3. ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЖУРНАЛ

 

Тут послідовно вводимо рік початку публікації, періодичність, кількість статей за останній рік і в поточному випуску журналу, публікаційну модель, співтовариство (який-небудь інститут або іншу організацію), інформацію про власника журналу.

 

Далі потрібно буде вибрати три предметні категорії, до яких можна віднести журнал. Див. список усіх предметних категорій WOS (станом на 14.11.2021) (https://openscience.in.ua/wos-submit-journal.html#wos-categories).

 

Також потрібно дати посилання на сторінки офіційного сайту журналу з публікаційною етикою і процесом рецензування (все це важливо заздалегідь передбачити і відобразити на сайті вашого журналу... (див. матеріал, яким повинен бути сайт наукового журналу) (https://openscience.in.ua/website-doaj.html).

Тут також потрібно вказати ідентифікацію наукових статей. Вам буде запропоновано три варіанти: DOI, послідовна нумерація сторінок, нумерація статей... можна вибрати кілька відповідних варіантів.

Важливо зазначити, що наявність у журналу цифрових ідентифікаторів DOI (digital object identifier) буде вітатися, оскільки характеризує журнал як відповідний сучасним цифровим стандартам і вимогам до оформлення метаданих.

 

Крок 4. ДОСТУП ДО ЖУРНАЛУ

 

Вибираємо тип доступу до журналу. Це потрібно для ознайомлення фахівців бази WOS зі змістом журналу (випуски, статті).

На скрині нижче – переклад

Якщо журнал не знаходиться у відкритому доступі, і для ознайомлення з контентом (статті, випуски) потрібен IP або логін-пароль, то потрібно це надати. В іншому випадку експерти не зможуть здійснити оцінку.

 

Крок 5. КОНТАКТНІ ДАНІ

 

Тут потрібно вказати основні редакційні та видавничі контакти. На редакційну пошту прийде звіт за заявкою.

В поле "ваші контакти" можна поставити галочку Use editorial contacts, якщо заявку заповнює представник редакції. Якщо це робить куратор по всіх журналах, то можна вказати окремі контакти.

Крок 6. ПЕРЕВІРКА ІНФОРМАЦІЇ

 

Тут все просто. Перевіряємо введену раніше інформацію і підтверджуємо заявку.

 

РЕЗУЛЬТАТ. ЗАВЕРШЕННЯ

 

В результаті на головній сторінці порталу в загальному списку поданих журналів з'явиться Ваш зі статусом Under Evaluation –проходить оцінку.

Терміни оцінки. Якщо журналу відмовляють на первинному етапі сортування, відповідь приходить порівняно швидко, протягом двох-трьох тижнів. У листі з відмовою вам обов'язково вкажуть причини відмови, усунувши які ви зможете подати журнал знову. Відстрочка або період ембарго тут, як правило, відсутні, отже можна подаватися відразу після усунення проблемних моментів.

 

Дуже часто причиною відмови виступає невідповідність базовим критеріям:

 

  • Не дотримується графік публікації (матеріали на сайт викладаються несвоєчасно);
  • Не дотримується загальний середній річний обсяг публікацій для предметної області журналу (публікується занадто мало статей, наприклад, менше 20 од. на рік);
  • Погано оформлений вебсайт журналу (неакуратно оформлена інформація про журнал, сайт має нечітку структуру, занадто заплутаний, важко розібратися і знайти потрібну інформацію, на сторінках сайту є биті посилання, спостерігається неузгодженість по декларованих політиків, копірайта, ліцензування, немає значущої інформації, наприклад, не вказані видавець або контакти, наявні ознаки хижацтва, нагромадження банерів або реклами та ін.);
  • Погана англійська (як в оформленні сайту, так і в наукових статтях) тощо.

АВТОР й упорядник МАТЕРіАЛУ

Крупський Олександр Петрович

Oleksandr P. Krupskуi.

Кандидат психологічних наук, доцент

Доцент кафедри менеджменту и туристичного бизнесу факультету Міжнародної економіки

Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, м. Дніпро, Україна

+380675648558; This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Scopus ID: 56677782000; Researcher ID: C-8439-2016; ORCID: 0000-0002-1086-9274

Профілі автора: ResearchGate, Google Scholar, Publons, SSRN, LinkedIn

Оригінал статті на сайті Open Science in Ukraine (https://openscience.in.ua/wos-submit-journal.html)


НАЗВА НАУКОВОГО ЖУРНАЛУ

 

 

Шановні колеги, в даному матеріалі ми постараємося коротко позначити проблему "правильної" і / або «неправильної» назви для наукового журналу, який, по-перше, ще не індексується в базі Scopus, по-друге, редакція якого має тверді наміри подати заявку на включення, а також мати згодом позитивну динаміку цитування і хороші рейтинги.

 

ПОПЕРЕДНІ ЗАУВАЖЕННЯ

 

  • Ми не стверджуємо, що наш погляд на проблему назви журналу є 100% вірним.
  • Ми окреслюємо тільки загальні моменти, з яких завжди знайдуться цікаві винятки.
  • Ми говоримо про назву наукового журналу як про окремий значущий елемент його оформлення, але не показник якісного наукового контенту.
  • Безумовно «правильний / неправильний» «потрібно розглядати скоріше в категоріях «більш відповідний» або «менш відповідний».

 

ПИТАННЯ ДО НАЗВИ ЖУРНАЛУ

 

Отже, щоб відповісти на питання: "наскільки правильну назву має науковий журнал?", досить просто уявити себе на місці іноземного дослідника, який знає англійську мову (мову міжнародного спілкування), але при цьому абсолютно не знає жодної слов'янської мови, а також вперше бачить заголовок вашого наукового журналу. Питання будуть приблизно такими:

 

Чи все мені зрозуміло в цьому заголовку?

Про що журнал? Чи підійде він для публікації моєї статті?

Як буде заголовок журналу виглядати в моїй особистій бібліографії і пристатейних списках моїх колег?

Чи є у цієї кириличної назви адекватні переклади англійською мовою?

Чому латинська назва журналу зустрічається в Google Scholar в 14-ти різних варіантах?!!!

Яка з цих назв є правильною? На яку з них потрібно посилатися?

Чи зустрічалися мені схожі назви в знайомих журналах з наукометричної бази Scopus?

Заголовок в цілому залишається незрозумілим. Наскільки я можу довіряти такому журналу?

 

Якщо ви хочете рано чи пізно індексуватися в Scopus, а також мати зростаючі рейтинги, але одночасно розумієте, що стара назва не підходить, бажано її змінити, оскільки це буде мати вплив на:

 

  • Відсоток міжнародного авторства, тобто прийдуть або не прийдуть іноземні автори в ваш журнал.
  • Результат експертної оцінки CSAB (Scopus Content Selection and Advisory Board), тобто візьмуть або не візьмуть ваш журнал в базу Scopus.
  • CiteScore, SJR, Sniper, тобто наскільки високим буде цитування.

 

Тезисно ми спробуємо позначити, що, з нашої точки зору, є «правильним» і «неправильним»…

 

«НЕПРАВИЛЬНА» НАЗВА ЖУРНАЛУ

 

  • Занадто багато слів в назві (від 5-6 слів і більше).
  • Вказівка інституційної приналежності журналу в назві (повна назва вузу або організації, імена і прізвища вчених, «зайва» географічна локалізація та інші елементи).
  • Наявність неперекладних або важкоперекладних слів англійською мовою.
  • Наявність зайвих слів, які не стосуються проблематики або галузі науки.
  • Занадто загальна назва, що не відображає наукову проблематику журналу.
  • Назва занадто претензійна і не співвідноситься з реальними можливостями журналу (особливо це стосується «міжнародних» журналів або «загальнонаціональних» журналів).

 

«ПРАВИЛЬНА» НАЗВА ЖУРНАЛУ

 

  • Є унікальною і змістовною, а також не використовується іншими журналами.
  • Не вводить в оману потенційних авторів і читачів щодо походження журналу або його асоціації з іншими відомими цитованими журналами.
  • Містить не більше 3-5 слів, кожне з яких зрозуміле англомовним авторам.
  • Використовується тільки один латинський варіант назви журналу.
  • Назва відображає цілі і завдання журналу, безпосередньо співвідноситься з його змістом і тематикою.
  • Має такий вигляд: Journal of (subject) або Ukrainian Journal of (subject) або просто (Subject).

 

Перейменування журналу – справа дуже клопітка, оскільки, по-перше, пов'язана з «репутаційними втратами» через порушення усталених традицій в дослідницькому співтоваристві, по-друге, передбачає деякі фінансово-організаційні витрати і бюрократичні зволікання.

 

Для наукового журналу, що видається вишем, процедура перейменування може мати такий вигляд.

 

ПРОЦЕДУРА ПЕРЕЙМЕНУВАННЯ

 

  1. Ретельно зважити амбіції журналу, всі можливі ризики та перспективи перейменування.
  2. Відразу постаратися врахувати пункти» правильності «і» неправильності", викладені вище.
  3. Перевірити нову назву на оригінальність за допомогою:
  • Загальної пошукової системи Google,
  • Списку наукових журналів в Scopus Sources,
  • Списку наукових журналів на платформі Web of Science-Master Journal List,
  • Міжнародного мультидисциплінарного каталогу журналів DOAJ,
  • Інших авторитетних тематичних каталогів наукових журналів.
  1. Узгодити перейменування з видавцем, обговорити з редакційною колегією.
  2. Подати заявку на отримання нових ISSN print / online.
  3. Зібрати наступні документи:
  • Заява від ректора з проханням перереєструвати видання (роз'яснення та зразки заяв можна знайти на офіційному сайті Департаменту державної реєстрації Мін'юсту України — Роз'яснення у сфері державної реєстрації друкованих ЗМІ та інформаційних агентств),
  • Статут вищого навчального закладу — або наукової організації) — видавця журналу,
  • Виписка з ЄДРПОУ організації (для України),
  • Витяг з протоколу засідання Вченої ради ВНЗ про перейменування журналу,
  • Копія оригіналу старого Свідоцтва про реєстрацію видання.
  1. Надіслати перелічені вище документи до Міністерства юстиції України. Через місяць Вам прийде лист з реквізитами для оплати (зараз вона становить 425 грн.).
  2. Оплатити, потім оформити в бухгалтерії довіреність на отримання нового свідоцтва про реєстрацію ЗМІ (без нього нове свідоцтво в Києві вам не видадуть).
  3. Перетелефонувати в Мін'юст для уточнення отримання ними платежу і готовності свідоцтва.
  4. Приїхати і забрати свідоцтво (з собою потрібно мати паспорт, довіреність і оригінал старого свідоцтва, яке у вас заберуть замість нового).
  5. Якщо журнал входить до Переліку фахових видань, то потрібно написати листа (від імені ректора) до Міністерства освіти України з проханням внести зміни до відповідного наказу МОН, а також зазначенням причини змін. Всі зміни вносяться без зайвих експертиз самого журналу, зазвичай протягом 3-4 місяців.
  6. Внести нову назву журналу і нові ISSN в друковану версію журналу, офіційний сайт журналу (дуже бажано при цьому залишити добре видиме інформаційне повідомлення про перейменування журналу із зазначенням старої назви журналу і його старих ISSN).
  7. Якщо журнал вже зареєстрований в електронних бібліотеках або наукометричних базах, внести відповідні корективи (якщо є доступ до профілю журналу) або оповістити службу підтримки про зміни (це стандартне повідомлення і стандартне прохання, яка знайде 100% відгук у всіх базах... навіть з боку такої платформи, як Web of Science, де всі зміни журналів фіксуються і зберігаються на окремих сторінках «Journal changes»).

ТЕРМІНИ ПЕРЕЙМЕНУВАННЯ

 

  • ISSN (1 місяць),
  • Міністерство юстиції (2-5 місяців),
  • Міністерство освіти і науки (3-4 місяці),
  • Електронні бібліотеки, бази даних (близько 6 місяців).

 

Перейменовувати потрібно обов'язково з упорядкуванням назв томів і випусків, наскрізною нумерацією сторінок в томі, перейменовувати потрібно на межі років. Оптимальний період перейменування: жовтень-березень.

 

 

 

Оригінал статті на сайті Open Science in Ukraine

https://openscience.in.ua/journal-title.html


Accordion Menu Eng

Newsletter Subscribe

About The Flex

Good seasons, day place male evening life after together gathered let void she'd grass created days upon after above great. Creative, prolific and ever-ready to serve you.


Popular Tags

No Tags found.
© Всі права захищені © 1993 - 2022. Університет імені Альфреда Нобеля (м. Дніпро, Україна)